KEJAM
                          

Dah lama aku tak jejak sini sebab aku terlalu sibuk dengan dunia.
orang tengok aku mesti depa kata aku nie tak dak masalah kan ? 
sebab orang yang akan tau aku betul betul ada masalah just a few of them. even kawan baik sendiri tak tau yang aku ada masalah. well , people nowadays busy with their own business.

aku bukan apa ,
aku memang suka sembang dengan orang get to know each other more .. i love those . but saying lies to me are just to rude dear.
am i that easy to be fool by you ? 
bagi yang kenal aku , tau perangai aku macam mana bagi yang zero pasai life aku mohon pergi jauh jangan duk buat fitnah banyak banyak sgt.

bila pengetua nak kasi keputusan nieh ? aku rasa permintaan aku senang ja ." aku nak keluaq asrama " tu ja . simple as ABC. orang luaq tengok aigs nie besar , mewah but they don't even know thatj , it just cause pain to every students. serious aku cakap , aku buat keputusan yang salah untuk stay kat situ . dulu aku terlalu takut untuk hilang kawan . untuk hilang suasana yang aku dah biasa . takut nak jumpa laki . takut nak kena belajar science stream subjects in malay. aku takut keluar nanti iman aku tak terjaga . tapi aku salah . ketakutan aku dulu membawa padah dekat aku sendiri.

aku cuba untuk urus masa aku tapi hang tau tak yang kebanyakkan masa aku dihabiskan dengan buat kerja sekolah sahaja. selama 3 bulan aku stay asrama tahun nieh , aku tak pernah lagi ada masa untuk study. kerja sekolah untuk 11 subjek bukan stu dua subjek ja . kalau cuti 2 hari homework macam seminggu. kalau cuti seminggu homeworks macam sebulan .

keja cikgu senang lah , semak ja .kalau tak siap marah pelajar . kalau salah buat pangkah besaq besaq. typical life. hello , yes aku ambik spm tahun nie tapi kalau masa aku dihabiskan buat homework bila ja aku nak study . " takpa tahun nieh last" 
yes the last year tapi nak tunggu the end of year yang perit tuh. 

bila perlukan pertolongan kami bantu dengan rela hati , tapi bila keluaq kelas apa semua nak ungkit pasai keberkatan.
aku paling pantang bila orang kata " hang sumbang apa ja kat sekolah ? reuslt pun teruk " 
싵 ... habis yang masuk kawad sampai kebangsaan , kem sana sini , tokoh nilam , prtndingan sana sini . tu bukan sumbangan ? we did our best untuk naikkan nama sekolah tapi dibalas dengan cacian . bila berlatih , cikgu marah sebab tak study lah , ponteng extra class lah. dah tu xkan boleh dpt johan tanpa berlatih kot ?! people make mistake dude. " practice makes perfect " 

i had enough with those people. i just want to give up but when i thought about my parents . i reset back my mind and uninstalll all the negative thoughts. just a few months to go till i left that school. i have to keep strong just to make sure that i can still survive till the end.  
good luck dear self 파이팅 ! 


[ 0 comments ]